Nasveti

OSNOVE PREHRANSKIH DOPOLNIL ZA ŽENSKE

Piše: Daniela GymFreak
Jaz sem prva, ki meni, da se lepota vseh nas skriva v majhnih nepopolnostih, ampak hkrati tudi menim, da bi morali posebno pozornost nameniti svojemu telesu. Predstavljam vam izbor petih prehranskih dopolnil, ki se vam jih ni potrebno bati.
V dvajsetih letih ženske svoje zdravje in lepoto jemljejo za samoumevno. Po tridesetih, ko se pojavijo prve gube, rezultati treningov pa so vidni vse počasneje, se začnemo zavedati minljivosti. Zaradi družine, službe in obveznosti v gospodinjstvu imamo vse manj časa samo zase, kljub temu pa nekatere med nami najdejo svoje rituale, hranijo svojo duhovnost ter posebno skrb namenjajo zdravemu načinu življenja in skrbi za lepoto.

Zato je po tridesetem skrb za prehranska dopolnila še posebej pomembna. Zraven tega da nam pomagajo izboljšati rezultate treninga, lahko s pravim izborom prehranskih dopolnil vplivamo na vitalnost, nivo energije, celo na mladosten izgled. In medtem ko moški pogosto pretiravajo z uporabo prehranskih dodatkov, se jih ženske iz nekega razloga bojijo.

To so praški ali kemija … slišim pogosto. Istočasno pozabljajo, da v resnici hrana iz Mc’Donaldsa ali konzervirana hrana vsebujejo veliko več kemije. Prehranska dopolnila niso čudodelna, a so majhni, vendar močni, zavezniki v vaši vsakdanjosti.
Tudi če se zdravo in pravilno prehranjujete – stres, fizična aktivnost, kajenje ali oralna kontracepcija močno povečajo potrebe organizma za določena hranila.  

Trije nasveti – zdravnik, trener, prodajalec
Pred izbiro prehranskih dopolnil vam svetujem, da se posvetujete s svojim trenerjem. On najbolje pozna vaše cilje ter dopolnila, s katerimi lahko izboljšate svoje rezultate. Tudi Proteini.si ekipa v trgovinah ali na internetu vam bo dala koristne nasvete, vendar se v primeru kakršnih koli zdravstvenih težav pred uporabo posvetujte s svojim zdravnikom.

To je kombinacija, ki jo najpogosteje uporabljam in menim, da je dobra osnova. Prehranska dopolnila, ki jih jemljem, se razlikujejo glede na letni čas, tako kot se razlikujejo tudi potrebe organizma in moji cilji. Morate imeti v mislih, da je potrebno določeno časovno obdobje jemanja dodatkov, da bi vitamini, minerali in ostala prehranska dopolnila imeli vpliv na vaše zdravje, tako da bodite dosledni in vztrajni.
Mnoga izmed dopolnil, ki jih bom predstavila, vam bodo koristila tudi, če ne trenirate. No, vsekakor bi vam priporočala, da zraven prehranskih dopolnil  v svoj dnevni razpored vključite tudi fizično aktivnost. Verjemite mi, izplačalo se vam bo! 

1. OMEGA 3 maščobne kisline.
Zakaj jih morate jemati? Zato, ker znižujejo ‘’slab’’ holesterol, zmanjšujejo možnost srčne kapi, pomagajo delovati živčnemu sistemu, zmanjšujejo vnetne procese, ščitijo sklepe, izboljšujejo odpornost, pomagajo pri prevenciji malignih bolezni, pospešujejo okrevanje po treningu, pomagajo pri kožnih boleznih, kožo in lase naredijo lepše in sijoče, povečajo sposobnost učenja – so odlično prehransko dopolnilo tudi za otroke, priporočajo pa jih tudi nosečnicam (jaz sem jih pila skozi celotno nosečnost). Naše telo ne more proizvesti esencialnih maščobnih kislin in je zato neobhodno, da jih vnesemo s pomočjo prehrane. V kolikor ne uživate zares velikih količin modrih rib in morskih plodov je to dodatek k prehrani, ki ga potrebujete. 

2. ZMA
Glavni razlog, zaradi katerega tisti, ki trenirajo, pijejo kombinacijo cinka in magnezija je njena sposobnost, da vpliva na kvaliteto spanca in s tem na samo okrevanje. Tako bo to dopolnilo pomagalo vsem ženskam, mamam, kraljicam, da izkoristijo kratke ure odmora na čim kakovostnejši način.

 3. ZELENI ČAJ v kapsulah
Ženske ga obožujejo ker pospešuje metabolizem in izgorevanje maščob, je dober naraven diuretik, pomaga v borbi proti celulitu ter je močan antioksidant.

4. VITAMIN C
Najbolj raziskovan vitamin, o katerem se, pričakovano, tudi največ piše. Verjetno ga uživate, ko zbolite zaradi gripe ali vas ulovi prehlad, a jaz ga konzumiram tekom celega leta. Zraven tega da močno deluje na vaš imunski sistem in izboljšuje odpornost organizma, je močan antioksidant, deluje na nastanek kolagena in regeneracijo tkiva. V velikih dozah pomaga pri zmanjševanju nivoja stresnega hormona (kortizola). Vnos vitamina C nam bo pomagal obdržati vitalnost in mladosten izgled, na to pa, priznajte, ciljamo vse.

5. WHEY PROTEINI
Whey protein je beljakovina, pridobljena iz sirotke. Ravno njega zaužijem po treningu zaradi zelo hitre absorpcije. Ženske ga pogosto želijo konzumirati, a niso prepričane kako, saj so jim znanstveni teksti nejasni. Da poenostavimo: tekom treninga na vaših mišicah nastajajo mikropoškodbe. Mišicam je potrebna zadostna količina proteinov za regeneracijo in za rast. Seveda se s treningom povečuje potreba organizma za proteine. Če bi znatno povečali vnos mesa, jajc in podobne hrane bogate s proteini, bi preobremenili organizem. Zaradi tega koristimo koncentrat v prahu. Nobene črna magija ali strašna kemija, s tem smo samo obogatili prehrano in izboljšali razmerje mihrohranil.
Drugo vprašanje, ki si ga ženske postavljajo in ki mi ga pogosto zastavijo, je, kdaj jih morajo piti. Merica k ovsenim kosmičem za zajtrk, po treningu ali celo med treningom, če prakticirate dolge in naporne treninge, bo dovolj. Jaz jih obožujem dodati v smoothije. Zraven tega da popravijo okus, pretvorijo običajen smoothie v proteinskega. Najboljše odkritje tega poletja je bila ledena kava s proteini. U 1,5 dcl hladnega mela sem dodala 2 žlici instant kave, merico proteinoc z okusom vanilije in vse skupaj zmešala v blenderju. Odlično in osvežujoče.
Ne pozabite, da proteini sestavljajo tudi vaše lase, nohte in vsa tkiva v organizmu, ne samo mišice. Kot pri vsem je tudi tukaj pravilo, da se ne pretirava! Dve merici na dan sta povsem dovolj.

In ne pozabite, da mi lahko sledite tudi na Instagramu!
 
Komentarji
Za komentiranje morate biti prijavljeni.Prijava
Ni komentarjev